دانلود تحقیق درمورد گرانروی

دانلود تحقیق درمورد گرانروی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد گرانروی

با دانلود تحقیق در مورد گرانروی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گرانروی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گرانروی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گرانروی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

گرانروی(ویسکوزیته ،وشکسانی،لزجت هم نامیده شده) عبارت است از مقاومت یک مایع در برابر اعمال سالم تنش برشی .هر چه گرانروی مایعی بیشتر باشد به تنش برشی بیشتری برای تغییر شکل آن نیازمندیم به عنوان مثال گرانروی عسل بسیار بیشتر از شیر است.

 

انواع گرانروی :

گرانروی پویا (ویسکوزیته دینامیک )

گرانروی پویا را µ نشان می دهیم که به صورت زیر تعریف می شود:



 

چگالی ماده شناور در مایع

چگالی مقدار جرم موجود در واحد حجم ماده است که آنرا با علامت اختصاری ρ نشان می‌دهند که از رابطه ρ=m/V یا D=m/V بدست می‌آید. در این رابطه D یا ρ چگالی ماده ، m جرم جسم و V حجم اشغال شده توسط آن ماده می‌باشد.

 

دید کلی

        آیا تا به حال ، جرم مواد را با هم مقایسه کرده‌اید؟

        آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که شیر سنگینتر است یا آب؟

مردم گاهی می‌گویند سرب سنگیتر از پَر است. اما یک گونی بزرگ پُر از پَر ، سنیگتر از یک ساچمه سربی است. واژه سنگینی سه مفهوم متفاوت دارد. مثلا در عبارت «یک سنگ خیلی سنگین است و نمی‌شود حرکت داد.» ، منظور وزن سنگ است. در چنین مفهومی هیچ جوابی برای پرسش «شیر سنگینتر است یا آب؟» وجود ندارد. سوالات اخیر مربوط به یک ویژگی عام از کلیه مواد می‌باشد. این ویژگی چگالی یا جرم حجمی نام دارد که از مشخصه‌های فیزیکی مواد به حساب می‌آید که این ویژگی مواد مستقل از ابعاد نمونه می‌باشد. بنابراین برای بیان دقیق ، باید بگوییم چگالی سرب بیشتر از چگالی پر است و در مورد شیر و آب نیز این امر صادق است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر